Enllaç de la web del sindicat   www.uspac.cat

Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 18 de gener de 2012

nova proposta d'un altre company

Nova proposta que rebem d'un company! (ja veieu que la gent està implicada a tope)

ànims!

M’agradaria comentar-te una proposta d’actuació de Mossos d’Esquadra a partir d’ara en desposta als esdeveniments que últimament s’han esdevingut (retallades de sou, drets i dignitat):

Crec que a part d’altres mesures que es pugin adoptar de caire reivindicatiu i de pressió, podríem conscienciar-nos d’unes altres més senzilles i que d’altra banda  ja hauríem de fer servir de manera espontània i tenir interioritzades en la nostra feina diària .

1- Mossos som tots (encara que no sigui així), per tant si les condicions excepcionals ho requereixen, puntualment un agent d’ “oficina” (suport, ...) o d’un altre servei diferent a usc, pugui cobrir un servei excepcional: p. ex: al mòdul han d’haver 3 mossos i no hi ha prous d’escamot; cal una patrulla de suport per fet un trasllat urgent (segons protocols).

Essent seriosos i fent justícia a la realitat, hauria de ser en casos excepcionals i per casos de risc en la seguretat dels agents. Entenc que el company que està a suport està fent la seva feina i per això està destinat a aquest lloc, sinó seria xauxa.

2- Compliment estricte dels protocols. Això és que si  p. ex.

- Un trasllat no es pot fer per falta de recolzament, s’estén la pertinent nota informativa denunciant el fet i no es fa, o venen agents diferents de usc.

- Si a garjoles s’amunteguen els detinguts per tal d’ingressar, s’esperen, un darrera de l’altre, etc.

3- Oferiment dels agents a tot ciutadà full de queixa (SAQ) per a què plasmi in situ la seva situació. Omplim la casa de queixes.

Aquí podríem oferir a tots els detinguts que facin queixa de les pudors, insalubritat, menjar, etc. De la seva estança a garjoles.

Us imagineu que cada dia al plegar del servei cada patrulla tramités dos queixes? (tenint en compte que s’han de tramitar i donar resposta a termini segons el SAQ)

4- Tramitació de moltes notes informatives denunciant deficiències del servei, fets que es poden millorar, etc.

Per fer correctament tot això crec que caldria un feina prèvia, entenc que molt feixuga, per part del serveis jurídics dels sindicats (fer una mena de comissió - reconec que això no és fàcil); ja que caldria tenir sobre la taula tots els protocols actualitzats, tractar-los i fer un estudi del que ens podem negar i del que no. D’aquesta manera el mosso tindria clar que pot fer i que no, i anar més segur sense témer a possibles represàlies (expedients).

Sincerament, crec que cap de les mobilitzacions reivindicatives que puguem arribar a fer tindran el seu esperat resultat. Ens l’han clavat fins al fons!, però el que sí podem es fer que es donin de nassos amb la seva hipocresia: protocols, doncs amb al màxim expedient; SAQ, doncs omplim la casa de queixes dels ciutadans.


En definitiva, no és més que fer la feina com ells volen, fent sortir constantment les deficiències, mancances i misèries de la casa. Això és precisament el que no voldrien que passes.